Rabu, 10 Jun 2009

Membesar dengan selamat


Apa yang berlaku menjelang 10 haribulan jun ni?Sebelum menyambut hari yang aku tunggu2 ni,sempat gak aku ziarah kawan kat Tanta .Alhamdulillah aku dapat rasa seronok berjalan kat tanta sebab satunya aku dapat ziarah makam Saiyidi Sheikh Ahmad Badawi ,ahli bait tersohor di Mesir ini ,dia juga antara ulama & ahli sufi yang banyak karomahnya.Ini baru kali kedua aku menziarahi makamnya,kali pertama aku pergi bersama rombongan Ustaz Ja'afar ,tetapi waktu itu keadaan tak berapa tenang untuk ziarah kerana diasak oleh waktu kerana terkejar2 nak ke Mansourah dan dalam waktu solat Jumaat.Dan ziarah kali kedua ini baru lah aku dapat melihat dengan puas makam Said Ahmad Badawi.Di hari yang sama gak dapat jalan2 dengan Amar di bandar Tanta.Jalan2 sampai lenguh kaki.

Destenasi seterusnya Zakzik.Aku dan Amar sampai di Zakzik pada pukul 7.30 malam.Esok kitorang plan nak jalan bandar Zakzik .Esok Halim bawak kitorang makan kat 'KFC halal'.'KFC halal'??Selama ni KFC tak halal ke??ye.. tapi itulah istilah yang digunakan oleh saudara Halim.Rupanya bile pegi kat situ bukan KFC betul pon.Nama restoran tu 'Rock Chiken' yang meniru betul konsep & ciri2 KFC .Dari segi hidangannya & warna kedainya memang mirip sama .Cuma KFC tu muqoto'ah(boikot) tu yang disebut KFC tak halal,'Rock Chiken' ini sebagai alternatif la utk makanan boikot tu atau KCF halal.Petang tu aku bertolak pulang ke Kaherah bersendirian.

Dan hari ni 10 Jun 2009 aku sambut hari lahir ku sendirian..takde ape2 majlis,xde ape2 jamuan,belum dapat ape2 hadiah & ucapan ,yang ada cuma harapan2 yang positif buat diriku sendiri.Moga aku hidup dalam Rahmat dan kasih sayang Allah,dan harapan aku hidup tak menyusahkan orang lain.Dan dapat capai cita2 yang diharapkan.Insyaallah..Selamat hari lahir buat diri sendiri,selamat membesar dengan selamat.Amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...