Rabu, 10 Jun 2009

Doa penulis@blogger

Tuhan, jagalah hatiku
Agar aku tidak riak dengan tulisanku
Biasanya menulis ini riak payah dielak
Sesetengah orang itulah yang dicari
Jadikanlah bidangku ini ibadah kepadaMu
Jauhkanlah hatiku ini dari mencari nama dan glamour

Apalah ertinya nama dan glamour jika Engkau murka
Apatah lagi di Akhirat sana, menyesal tidak berguna
Ikhlaskanlah hatiku Ya Allah, agar kerjaku ini jadi ibadah

Ya Allah, jadikanlah aku menulis
Sebagai salah satu bidang dakwah
Mengajak manusia membesarkan dan mencintaiMu
Aku berlindung denganMu
Agar tidak mengajak manusia memuja diriku
Aku tidak mahu semuanya itu Ya Tuhanku
RedhaMu itulah yang aku mahu

Tuhan, jadikanlah nasihat yang aku beri
Melalui tulisan ini untuk aku dahulu
Kemudian para pembaca yang membaca tulisanku ini
Aku berlindung denganMu
Daripada mendapat komersial dan nama

Tuhan, jagalah hatiku selalu
Biarlah aku menulis keranaMu
KeredhaanMu amat penting bagiku
Apalah ertinya pujian manusia terhadapku
Di Akhirat, aku dihukum dengan neraka
Ampunkanlah aku

(Adaptasi dari sajak Mursyid bertajuk : “Doa untuk Penyanyi”)

Dari group GISB,hayatilah & moga dapat amalkan doa ini sebelum kita mula menulis..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...