Selasa, 2 Jun 2009

Barack Melawat Mubarack


Dalam berita Masry el-Youm memberitahu Obama hendak membuat sesi lawatan kerjanya ke Mesir, dijangka tiba di Kaherah pada pagi 4 Jun. Dia akan berjumpa dengan Husni mubarak di Istana Abdeen pada jam 11 pagi, kemudian pada jam 12.53 tengahari, Obama akan menyampaikan ucapan di Cairo University.

Obama juga akan berkunjung ke Kedutaan Amerika di Kaherah dan akan terbang ke Jerman pada jam 6 petang.

Macam biasa la. Dah bapak nak datang, bersiap siaga lah Kaherah dengan cantik-cantik. Jalan lopak ditampung. Jalan tak berline dicatkan. Dan macam-macam lagi. Kalau Obama tak datang tak tahu la bila jalan-jalan raya nak cantik.

Meset memang macam tu perangainya. Kena ada sempena baru nak berubah. Bukan nak berubah dengan sendiri. Serupa macam orangnya jugak. Serupa jugak orang yang mengaji di negara ni.

Macam sebelum ni, Mesir nak dicalonkan untuk pengajuran Piala Dunia 2010. Macam-macam projek la mereka ni buat. Last-last tak ada orang undi. Ha3, terbengkalai lah..

Oh, siapa-siapa yang nak tengok Obama, datang lah ke Cairo University 4 Jun ini, 12 tengahari. Berhati-hati, banyak FRU dan polis. Jalan raya jugak banyak ditutup jadi jammed habis la jalan hari tu. Alternatif, naik Metro (LRT).

Selamat datang Obama, Husni Mubarak merindui mu…

Info dari blog Ust Muhammad Shahrul Nizam bin Aris

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...