Sabtu, 16 Mei 2009

MUSIK+KARTUN=inspirasi

Baru beberapa minit tadi aku baru siapkan sedikit kartun untuk majalah pelajar,Sambil2 tu dengar lagu sekali.Aku nak kongsi sikit apa yang aku rasa beberapa minit ini.Setelah setle buat kartun aku macam ada rasa semangat pulak nak teruskan hidup ini.Macam rasa kewarna-warnian dalam hidup ini,Syukur alhamdulillah perassan in hakikatnya Tuhan yang beri,Tuhanlah yang menghiburkan hatiku ini.Sebelum ini aku rasa macam tertekan sangat dengan beberapa perkara tentang hidupku ini,tapi hari ini Tuhan hiburkan aku,baiknya Tuhan kita .Kelegaan yang aku alami ini memang lama aku nantikan.Aku rasa seronok bila aku boleh buat apa yang aku rasa patut aku buat ,sesuai dengan kemampuanku,ditambah apa yang kita buat ini bakal dikongsi dengan orang,itu satu kepuasan bagiku.

Hiburan memang tidak boleh dipisahkan dari manusia,tanpa hiburan sunyilah dunia ini.Tapi sebaik-baik hiburan itu adalah yang boleh memngingatkan kita kepada Tuhan dan hari Akhirat .Aku juga memang tidak boleh pisah dari hiburan khususnya musik.Aku ambil musik ini sebagai satu inspirasi untuk aku hasilkan sesuatu.Mungkin ramai tak faham apa yang aku buat.Sebenarnya dalam proses mengenali baik & buruk diriku ini aku pernah cuba macam-macam bidang tetapi hanya satu bidang ini yang aku rasa boleh bertahan.Itulah bidang lukis kartun.Cuma aku perlukan sokongan dari beberapa pihak untuk aku boleh pergi jauh.setakat ni agaknya baru setapak kot langkah ke ke alam kartun ni.belum boleh dibanggakan lagi.Cuma apa yang aku nak kongsi dalam blog aku ni,macammana musik & kartun ni boleh menghasilkan inspirasi ?

Mungkin orang yang terlibat lebih mudah mentafsirkannya.Bila aku dengar lagu sambil lukis kartun ni ,seolah-olah aku dibawa ke dalam dunia khayalan ,fikiran aku mengimaginasikan sesuatu dan aku tafsirkan apa yang ada dalam fikiranku pada lukisanku,bila terlakar sesuatu yang menarik pada pandanagku,aku rasa puas sangat..itulah perassan yang aku nak ceritakan.

Namun pada hakikatnya aku tahu hakikatnya kalau kita lupakan Tuhan seketika pun sebenarnya kita jatuh dosa kecil.Memang banyak la dosaku ini..tapi aku perlukan musik dan kartun ini untuk dapat inspirasi hidup.Aku harap apa yang aku khayalkan ini tidaklah melarat

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...