Rabu, 8 April 2009

Antara 2 tempat

Bila berada di sini ,teringat di sana.Bila berada di sana teringat di sini.Macamtu lah hati & fikiran sentiasa sahaja berbolak balik,mudah sahaja fikiran ini memikir-mikir apa yang ada di sana.Tapi bila berada di sana ,mungkin sama sahaja tiada hasilnya.Hati ini terlalu halus perjalanannya ,kadang-kadang kemahuannya didorong oleh hawa nafsu & syaitan .Adakalanya terdorong pula untuk memikirkan tentang Tuhan & Akhirat.Semua ini berlaku adalah kehendak Tuhan,Tuhanlah yang membolak-bailkkan hati manusia ini.Resahnya hatiku bila memikirkan diri ini .Dengan dosa yang banyak ini ,bila seruan dah memanggil untuk menghadapnya ,aku rasa pasti tewas di sana nanti.Aku harap pada Mu Ya Allah Matikanlah aku ketika ku mengingati-Mu,janganlah matikan aku di waktu aku melupai-Mu atau derhaka pada-Mu.Aku takut Ya Allah kalau aku tidak sempat bertaubat Engkau mnarik nyawaku.Aku takut bila amalanku dihisab kelak pasti aku terkandas,Bila berada di sana baru aku akan menyesal ,kerana derhaka padaMu Ya Allah ,pasti aku akan rasa ingin kembali samula di dunia untuk tebus dosaku,tapi waktu itu sudah tidak berguna,pintu amalan sudah ditutup,hanya tunggu pengadilan yang seadil-adilnya dariMu Ya Allah.Aku berharap agar Engkau dengar rintihan hatiku ini,Berilah aku pemimp[in yang boleh menunjukkan jalan kepada -Mu Ya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...