Ahad, 2 Julai 2017

SEMANGAT YANG HILANG

Hari berganti hari
Bulan bersilih ganti
Bertahun pun tetap begini
Aku cuba tulis isi hati

Namun apa ntah yang menghalangnya
Rasa nak luah dalam tulisan tapi perasaannya 
tetap sama seperti ada konkrit penghadangnya
hati ini kering kontang tapi pendamkan saja

boleh la aku rangkum dan simpulkan 
Aku ini makhluk ciptaan Tuhan ,tapi banyak melupakan
ntah berapa nikmat yang dah diberikan
tapi syukurku masih berkurangan

Minta pada Tuhan akan pasangan
Tuhan perkenankan
Minta pada Tuhan ada generasi untuk diteruskan
Tuhan perkenankan

Tapi hati tetap mendorong pada selain Tuhan
Tapi Jiwa tetap tak mahu menyembah Tuhan
Tapi Diri tetap ikut nafsu dan syaitan
Aduh lemahnya aku Tuhan!!

Aku tak mahu terus hidup sebegini
Hidup macam ni bukanlah yang diredhai
Hidup macam ni bukanlah yang aku ingini
Aku mahu hidup ,yang Tuhan sentiasa di sisi

Aku dah cuba ,tapi aku gagal
Aku cuba lagi ,tapi tak sampai sepenggal
Akhirnya aku menyerah seperti kepala mahu dipenggal
Tapi hati tetap mengharapkan Tuhan dan nafsu syaitan ku ucap selamat tinggal

#hatikubersedih #sedihakandosa



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...